Profesjonalna strona internetowa firmy: co to właściwie oznacza?

Na pewno dobrze wiesz, że bez strony internetowej nie masz czego szukać we współczesnym biznesie. Wizerunek firmy ma dla klientów tak samo duże znaczenie, jak asortyment usług i produktów, a nawet ceny. Wszyscy chcemy współpracować z wiarygodnymi przedsiębiorstwami, które budzą zaufanie i tym samym dają nadzieję na wysoką jakość obsługi. Profesjonalna strona internetowa jest jednym z najważniejszych narzędzi umożliwiających zbudowanie takiej opinii o firmie. Pytanie brzmi jednak: co to właściwie znaczy „profesjonalna”? Odpowiedź znajdziesz w naszym krótkim artykule.

Wygląd strony

Być może słyszałeś kiedyś o badaniach, które wykazały, że przeciętny użytkownik Internetu w ciągu zaledwie 3 sekund od wejścia na stronę podejmuje decyzję o tym, czy na niej zostać. Dlatego wygląd witryny, a konkretnie strony głównej, ma tak duże znaczenie. Obecnie rezygnujemy już z popularnych niegdyś animacji czy efektów dźwiękowych, ponieważ są to elementy rozpraszające i irytujące.

Wygląd strony musi przede wszystkim dobrze pasować do charakteru przedsiębiorstwa. Odpowiedni dobór kolorów, prawidłowe rozmieszczenie elementów graficznych (np. zdjęć), czytelny układ menu – to wszystko wpływa na pozytywne doświadczenie użytkownika i zachęca go do zapoznania się z zawartością witryny, czyli ofertą firmy.

Funkcjonalność

W branży interaktywnej określa się ją mianem UX (user experience). Użytkownik po wejściu na stronę internetową i podjęciu decyzji o zapoznaniu się z jej treścią, nie może mieć problemu ze swobodnym poruszaniu się po witrynie. Kierujemy się tutaj naszym doświadczeniem: spodziewamy się więc, że po kliknięciu w logo firmy przejdziemy do strony głównej, że w górnej belce znajdziemy menu, że w stopce znajdą się podstawowe informacje o ofercie czy przedsiębiorstwie, że w zakładce kontaktowej są umieszczone dane adresowe i wygodny formularz.

Złamanie zasad UX jest powszechnym grzechem popełnianym przez wielu projektantów stron. Efekt jest taki, że użytkownik szybko się zniechęca do dalszego zagłębiania się w treść i opuszcza witrynę, szukając odpowiedzi na swoje pytania u konkurencji.

Zawartość tekstowa

Nie ma profesjonalnej strony internetowej bez świetnych tekstów. Ich rolą jest nie tylko opisywanie oferty przedsiębiorstwa, ale także budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Można stwierdzić, że warstwa graficzna zachęca użytkownika do pozostania na stronie, ale to właśnie teksty wpływają na to, czy nawiąże on kontakt z firmą i skorzysta z jej usług. Nie można tego bagatelizować. Dlatego w procesie tworzenia witryny internetowej musi brać udział zawodowy copywriter.

Responsywność

Projektowanie stron internetowych w drugiej dekadzie XXI wieku jest nierozerwalnie związane z myśleniem o potrzebach użytkowników mobilnych. Statystyki Google pokazują, że już nawet połowa wizyt na stronach www odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Dlatego strona musi być od początku projektowana w taki sposób, aby można było z niej wygodnie korzystać na małym ekranie, bez konieczności powiększania czy pomniejszania widoku. Responsywność to także jeden z najważniejszych czynników rankingowych, a więc ma wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Przedstawiliśmy Ci podstawowe cechy, jakimi powinna się charakteryzować profesjonalna strona internetowa. Teorię trzeba jednak jeszcze zastosować w praktyce. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja witryna zostanie zaprojektowana zgodnie z tymi zasadami, to skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci atrakcyjną ofertę.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.